Kuluttajakäyttäytyminen 5 op, verkko-opinnot AYMARK2009 (VY)

Me kaikki olemme kuluttajia. Mikä ohjaa valintojamme, kun ostamme uusia tuotteita tai palveluita? Mitä ovat kulutuksen tulevat trendit ja miten tätä tietoa voidaan soveltaa yritysten päätöksenteossa? Kuluttajakäyttäytymisen opintojakso raottaa salaisuuksia yritysten markkinoinnin taustalla!
Vastaava korkeakoulu: Vaasan yliopisto, Avoin yliopisto
Aika: Kevät 2023
Verkkotyöskentelyä Moodlessa 16.1.-12.3.2023. (viikot 3-10)
Luennot Zoomin kautta:
ke 18.1. klo 17-18
ti 21.2. klo 17-18
Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena Moodlessa.
Kurssin tehtävät voi suorittaa laaditun aikataulun mukaisesti tai omaan tahtiin viimeistään 30.4. mennessä
Osaamistavoite: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa 1) määritellä ja ymmärtää kuluttamisen peruskäsitteitä ja kuluttajien käyttäytymistä ohjaavia perusprosesseja, 2) tunnistaa ja visioida kulutuksen tulevia trendejä sekä 3) tulkita ja soveltaa kuluttajatietoa markkinoinnin päätöksenteossa
Suoritustapa: Verkkokeskustelut ja tehtävät.
Koulutuksen sisältö: Opintojaksolla tarkastellaan kulutuksen roolia yhteiskunnassa ja visioidaan tulevaisuuden kulutustrendejä. Perustana käytetään kuluttajakäyttäytymisen käsitteellistä ymmärrystä kuluttajista yksilöllisinä päätöksentekijöinä, ryhmän jäseninä ja kulttuurisina toimijoina. Lisäksi hankitaan tietoa kuluttajista ja kuluttamisesta aidoissa kulutustilanteissa.
Kohderyhmä: Opiskelijaksi voi tulla kuka tahansa iästä ja koulutustaustasta riippumatta. Suurin opiskelijaryhmä on työikäinen väestö, mutta kaikki opiskelusta kiinnostuneet ovat yhtä tervetulleita avoimeen yliopistoon. Yliopistollinen aikuisopiskelu on hyödyllistä monissa elämäntilanteissa. Opiskelija voi esimerkiksi täydentää omaa ammattitaitoaan, vaihtaa kokonaan alaa, käyttää lukion jälkeisen välivuoden hyödykseen tai kohentaa yleissivistystään. Avoimen yliopiston opinnot sopivat myös hyvin yritysten ja muiden organisaatioiden henkilöstökoulutukseksi.
Opettaja: Päivi Borisov
Edeltävät opinnot: Suositus, Markkinoinnin strateginen johtaminen
Arviointi: Arviointiasteikko 0-5
Oppimateriaali:
1) Solomon, Michael R., Gary Bamossy, Soren Askegaard & Margaret K. Hogg (2013 tai uudempi). Consumer Behavior. A European Perspective (soveltuvin osin),
2) oheismateriaalia opettajan ilmoituksen mukaan.
Hinta: 65 € (laskutetaan ilmoittautumisajan päätyttyä)
Lisäksi Vaasan avoimen yliopiston opintomaksut 25 €/opintojakso maksetaan jaksoittain rekisteröitymisen yhteydessä.
Ilmoittaudu viimeistään 12.1.2023 verkkolomakkeella
Tiedustelut sähköpostilla teija.myllymaki@kpkesayliopisto.fi tai puh: 040 680 2559 (040 680 2993)
Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta peritään maksu. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, peritään koko maksu (ks. peruutusehdot)
Koulutusvahvistus lähetetään sähköpostilla osallistujille noin viikkoa ennen koulutusta. Mikäli et saa minkäänlaista viestiä, ota yhteyttä toimistoomme.
Oikeus muutoksiin pidätetään.
Kurssin tiedot
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Kouluttaja 0
- Arviointi Kyllä